מפגש חברים לציון 43 שנים לטיסה האחרונה והמיוחדת לראס סודר

הטיסה האחרונה לראס סודר.

בעקבות הסכמי השלום עם מצרים, נקבעו הסכמי הפרדה בה צה"ל נסוג מסיני בשלבים. השלב הראשון היה פינוי רצועת החוף בצפון מפרץ סואץ לרבות פינוי בסיס ראס סודר ונסיגה לקו אבו דורבה. מספר שבועות טרם הפינוי הגיעה אח"י בת ים בפקודו של סרן דודו בן בעש"ט למפרץ ראס סודר, הטילה עוגן והפכה להיות אוניית אם של סיירת הדבורים של ראס סודר. במקביל נערכו בבסיס פעולות פינוי. מפקד בסיס ראס סודר בתקופה זו היה רס"ן מייק אלדר. מפקד סיירת הדבורים של ראס סודר היה סגן אהוד שמאי (יוטי). מפקדי הדבורים למיטב זכרוני היו דוני זוסמן, רמי מולכו ואוהד קלוג'ני.

יום/יומיים לפני הפינוי , קרי 13.11.1975 נערכה טיסה אחרונה מהטרמינל הצבאי בלוד לראס סודר. במטוס הדקוטה של חיל האויר התכנסו חיילי בסיס ראס סודר , חלק מצוות ה 866 , נציגי צוות אחי בת ים שהיו בסבב חופשות בינהם דני שמש , סיני ועוד … ולוחמי מילואים מחטיבה 424 שהיו בראס סודר. הטיסה יצאה במועדה … ומהר מאוד נכנסנו למוד "פלוורה"… כעבור כ 20 דקות דני שמש שלף קופסת בקלאווה וטרם כיבוד הנוכחים סיפר את סיפורה של החבילה. הימים ימי מלחמת האזרחים בלבנון. מי מבני משפחתו יצא מלבנון ובדרך לא דרך הגיעה חבילת הבקלאווה לבית משפחת שמש ומשם למטוס הדקוטה. תוך כדי מעבר בין שורות הנוסעים שאגב כולם לא היו חגורים … וכיבודם  בבקלאווה, נכנס המטוס לכיס אויר ונחת בבית אחת כ 500 רגל . התוצאה – כל הנוסעים נדבקו לתקרת המטוס ונחתו ארצה …  כל אחד נתקל במשהו אחר בתקרה …

מילואימניק מ 424 שישב לימיני, נתקבל בפינת קופסת חיבורים שהיתה מותקנת בתקרה ונפגע בראשו. הפך כעבור שניות לאדום … נולא התרגש כלל מפרץ הדם שכיסה את פניו. שלח ידו הימנית לכיס שמאל … שלף תחבושת אישית חבש עצמו ומייד התפנה לטפל באחרים.  ביטון ז"ל הציפ שישב לשמאלו נחבט אף הוא בראשו אך בצורה קלה יותר. ברוך האלחוטן נשכב על הרצפה ובקש שלא יזיזו אותו נחבט בגבו … בזנב המטוס ישבו , סיני מאח"י בת ים כבד המשקל, פריג' טכנאי מהבסיס ועוד שניים שאיני זוכר… סיני נפל מלוא כובד משקלו … ופריג' נחבל באפו שהתנפח בשניות למימדים מפחידים … היו פצועים נוספים שחייבו נחיתת אונס ברפידים.

לקראת נחיתה ברפידים יכולנו להבחין ואין ספור אמבולנסים עם אורות מהבהבים….

נחתנו. 9 הפצועים פונו והיתרה המשיכה בטיסתה לראס סודר. עם ההמראה החלה שירה בציבור שנמשכה עד לנחיתה בראס סודר.

עוזי בר און , ה"בוסן" של ה866 , תושב ניר עם , התקשר אלי והשמיע קול געגועים. מייד כינסתי את הצוות של ה 866 + שמש וסיני למפגש רעים בביתי. התאריך 13.11.2018 קרי , בדיוק 43 שנים לטיסה המיוחדת שהיתה במרכז הפלוורה של מפגשים רבים.

אימות נוסף לאמירה המפורסמת …"שום דבר לא קורה כך סתם …. "

 

תודה לחבריי היקרים ששמחו אותי בנוכחותם, כולם התייצבו ….

נפרדנו בהחלטה שיש עילה טובה לאירוע מורשת משותף של אח"י בת ים וסיירת הדבורים של ראס סודר ….

You may also like...