סיור ריפית "טרנקיל" – או איך פתחנו (כמעט) חזית עם הסעודים!? – מאת עמיאור קריזנר ("מקס")

סיור ריפית "טרנקיל" – או איך פתחנו (כמעט) חזית עם הסעודים!?

חג היה בשארם, הבסיס בהדממה, המשימה היתה סיור שגרתי, פשוט,נעים ורגוע במפרץ הפנימי של טיראן – סיור ריפית או שהוא נקרא אז סיור יפית.

דבור 864 בפיקודו של אוהד קלוג'ני, סחבק הסגן ,יובל פורת הצ'יף , אספקה מלאה , ים רגוע ,ספינה שקטה , בוקר זיווני עם שמש מחייכת.

הכניסה לסיור ב"פרלל אינדקס – ניווט עיוור" – ציור מדויק על הצג האנטי-פרלקטי. ים פלטה ושקוף לעומק , רחש לא נשמע ודג לא נבהל מסימפוניית הג'יאמים שלנו. הטלנו עוגן בנקודה הקבועה ומשמרת עגינה נכנסת לפעולה.

חצי שעה חלפה ואני מזהה – סקאנק – סירת דייג סעודית, שני אנשים בתוכה,נעצרת מרחוק. הודעתי לאוהד, סימנתי אותה והודעתי לחמ"ל בשארם. היתה הסירה בשטח הסעודי ולא התרגשנו. אחרי חמש דקות- קריאה מהחמ"ל : " סלקו אותה ". בדקתי פעם ופעמיים נוספות – לא בשטחנו. שארם: " גרשו אותה"!

אוהד מגיע לגשר ומודיע לשארם " לא בשטחנו ". התשובה היתה – גש לסלקה כי היא אצלנו. אוהד מודיע לו שהכל פה ריפים ואין אפשרות להגיע עם הדבור לטווח מד"ץ אפילו, הם לא ישמעו אותנו והם לא בשטחנו.

שארם עונים ברוגז ובהחלטיות "צא וסלק". אני יורד על ה- אל.או.פי , ושוב –יוק, שום דבר , היא ראבק לא אצלנו. עשר דקות אוהד ואני מנסים לשכנע את הקצין תורן שהיא עמוק בסעודיה.

אוהד החליט שארד בס"ג עם כרמלי הבוסן ועם דני שלוחה.

קיבלתי קריזה, יש להם טעות והם רוצים לחרחר מלחמה בטעות !?

לא עזר לי כלום, שחפצ"ים, קפלדים, חום אימים,אם סיקסטין,מ.ק. 25- ירדנו לס"ג עם מגפון בדחילו ורחימו ותן לו לכיוון סעודיה אללה הוא אכבר.

בדקה התשעים, ממש לפני חציית הירוק – אוהד קורא לי לחזור. שארם טעו בפאקן גריד והשתמשו בזה של יום אתמול.

לא חיממנו את הזירה.

שלכם, מקס.

You may also like...