הקמת אתר חדש ללוחמי פלגה 915 פלגת "אבירי המפרץ"

כשהחלטתי במהלך שנת 2010 לכנס את כל לוחמי פלגה 915 לדורותיהם ששרתו בפלגה מיום הקמתה, ובין השנים 1970 ועד לפינוי הזירה באפריל 1982, עשיתי מספר פעולות:

  • לפנות למפקד חיל הים ולבקש היתר לפעול (מצ"ב פנייתי)
  • להתחיל ולנסות לאתר לוחמים ששרתו בפלגה. בעבודת מטה מתישה הצלחתי לאסוף כ 170 לוחמים שהגיעו לכנס לציון 40 שנה להקמת הפלגה שערכתי במוזיאון חיל הים ב 7.10.10 – ראו כתבה מורחבת בנושא באתר זה.

כ"ג תמוז תש"ע

‏05 יולי 2010

כבוד

מפקד חיל הים – האלוף אליעזר מרום (צ'ייני)

הנדון: תיעוד תולדות פלגה 915 – דבורים בזירת ים סוף בשנים 1970 ועד 1982

המפקד,

נטלתי על עצמי להפיק אירוע חברתי תחת הכותרת "מפגש לוחמי פלגה 915 לדורותיהם בשנים 1970 – 1982". האירוע הינו לציון 40 שנים להגעתם של הדבורים לחיל הים, ולציון 37 שנים למלחמת יום הכיפורים, מלחמה בה דבורי פלגה 915 הפכו ל"שליטי המפרץ" , בזכות העליונות שהצליחו להשיג בעיקר במפרץ סואץ. (למרות העובדה שלצי המצרי היו כלי שייט איכותיים יותר.) = ניצחון הרוח למרות מגבלת החומר…

המפגש מתוכנן לערב 7 לאוקטובר 2010.

מקום האירוע טרם נקבע – ככל הנראה יבוצע בבית הספר הימי במכמורת.

במסגרת ההכנות לאירוע מצאתי עצמי נפגש עם מפל"גי 915 לדורותיהם ועם מפקדים מובילים בפלגה , מראיין אותם ובעצם עוסק בתיעוד תולדות הפלגה בשנים בהן הזירה היתה "זירה" = כללה את כל מפרץ סואץ, מפרץ אילת והשורש שבינהם. (מבוסס על זיכרונותיהם של הנפשות …)

לאחר המפגש השני … גמלה בליבי ההחלטה לתעד את תולדות הפלגה. למרות שתוחלתה הינו כתריסר שנים בלבד , הרי היא חקוקה בליבותיהם של רבים וטובים.

ברשותך, משהו בהיבט האישי,

הוצבתי עם סיום קורס חובלים (מחזור כ"ו, יוני 1975) כסגן מפקד דבור בסיירת ראס סודר. עם פינוי ראס סודר בנובמבר 1975 ירדנו לשארם לאחר שהייה של 3 שבועות באבו זניימה. בסוף שנה זו הוסמכתי כמפקד. לאחר פחות משנה מוניתי למפקד סיירת אילת. במהלך תפקיד זה מוניתי ע"י מז"ר ים סוף (דוידי) למפקד סדרת ניסוי הפעלת כלי שייט מראס כניסה והקמתי את בסיס אופיר. לאחר שנת הדרכה כמפקד קורס בשלב דבור , הוצבתי להיות מפקד סיירת הדבורים בא-טור. בעצם שרתתי בכל סיירות הדבורים של 915, תחת פיקודם של 5 מפל"גים.

מכאן, ברור לך שאני מחובר רגשית לפלגה 915 … מאחר ולמיטב ידיעתי , תולדות הפלגה לא נרשמו בשום מאגר סדור, נעניתי לקריאתם של חברי לפלגה "לכתוב ספר ….."

תיעוד תולדות הפלגה בראייתי הינו תחת הכותרת " חברים מספרים על 915 …"

אני מודע למגבלות הפיזיקה של החיים… קשה לאנשים לדייק בפרטים אחרי כ 40 שנה … עם זאת אני מקבל את הסיפורים כפי שהם מוגשים ע"י החברים. לדיוק ההיסטורי אין כל חשיבות… מה עוד שתמונת העולם של כל אחד מהאנשים הינה סובייקטיבית ומוגבלת (ראה הסרט היפני "רישומון"….) הם כוללים חויות… רשמים הצרובים בתודעה של המספרים …. חלקם הפכו לאגדות… חלקם טרם נשמעו …

פירוט הבקשות

 

  1. אבקשך להיות אורח הכבוד בערב הפלגה (7.10.2010). לחילופין במידה ולא יתאפשר לך להיות איתנו פיזית, אבקש להגיע למשרדך, במועד שתקבע , ולצלם בוידיאו את ברכתך ללוחמי הפלגה בערב חגם.
  2. מבקש לאפשר לי לעיין , לצלם, ולעבד את החומרים הקיימים בענף היסטוריה, הקשורים לפלגה 915 בשנים 1970-1982, שאת חלקם יתכן ונציג בערב המורשת.
  3. אבקש ברכתך ואישורך , לאגד את מכלול המידע שאצליח לתעד + הזכרונות והסיפורים שאצליח לרשום, לספר . מיותר לציין שאני מתחייב לפעול בהתאם לכל המגבלות הקיימות ובהתאם לכל ההנחיות שאקבל מהגורמים המוסמכים.

בהזדמנות זו, מבקש לברך אותך ולחזק את ידיך

על תעוזתך המבצעית, על ההישגים הרבים שלא ניתן להסבירם ולהציגם, על הרוח החדשה והאחרת המנשבת בחייל, ועל הגיבוי הבלתי מסוייג שאתה מעניק ללוחמיך.

הצעתי בעבר את תרומתי לחיל , ואמשיך לעמוד לרשותך ולרשות החיל בכל זמן , לכל משימה…. ומייחל שזה יקרה.

להתייחסותך אודה

בהצדעה

ד"ר כוכבי אזרן

בית אריה

  • במסגרת פעולות ההערכות לכנס החלטתי להקים אתר אינטרנט לפלגה , לשלוח קול קורא ע"מ ליידע את הלוחמים באשר לרציונל להקמת האתר ולבקש מהם ל"ייצר" חומרים. (מצ"ב פנייתי + תבנית האתר)

 

ב 9.9.2010 פרסמתי "קול קורא"

לידידי, לוחמי פלגה 915 לדורותיהם בזירת ים סוף (מתחילת שנות ה 70 ועד לפינוי שארם ב 1982) "אבירי המפרץ"

הנדון: הקמת אתר אינטרנט ללוחמי פלגה 915  

ערב לוחמי פלגה 915 לדורותיהם, (מתחילת שנות ה 70 ועד לפינוי שארם ב 1982) יתקיים בערב 7 לאוקטובר 2010 , החל מהשעה 1800 , במוזיאון חיל הים שבחיפה.

  • בחרנו את יום השנה למלחמת יום הכיפורים כמועד ראוי למפגש לוחמים שיעמוד בסימן 40 שנה לקליטתם של ספינות הדבור בחיל הים ו 37 שנים למלחמת יום הכיפורים בה זכו לוחמי פלגה 915 להצלחה רבה בלחימתם במרחבי זירת ים סוף.
  • במעמד זה יתאפשר לכולנו להצדיע ללוחמי פלגה 915 שזכו להלחם במלחמת יום הכיפורים בזירת ים סוף והעניקו לפלגה את המוניטין ממנו נהנו דורות רבים אחריהם.
  • מעבר לכך, במגבלות הזמן והמקום, נעניק חשיפה לתקופות ומאפיינים נוספים של פעילות לוחמי 915, בתריסר שנות פעילותה.
  • מאחר וברור לי , שלא ניתן לכסות במפגש של כשעתיים , פעילות של מאות לוחמים , בתריסר שנים, בבסיסים שונים, בסיירות עם הרכבי דבורים שהשתנו מעת לעת … חשבתי שלצורך תיעוד שיטתי ורציני, לאורך זמן, ראוי ונדרש להקים אתר אינטרנט של לוחמי הפלגה.

 

  1. אני מאמין שהאתר "לוחמי פלגה 915 אבירי המפרץ" , ישמש כפלטפורמה אפקטיבית ל"הכשרת הלבבות" לקראת המפגש ובעיקר לתיעוד שיטתי , ולאורך זמן של הפלגה לגווניה השונים.
  2. על מנת לאפשר מתן ביטוי לתקופות השונות ותיעוד מיטבי של תולדות הפלגה אבקשכם לסייע לי בתיעוד תולדות 915 , באמצעות:
  • סריקת תמונות מתקופת שרותכם בפלגה ולשלוח אלי עם פירוט שמות המפקדים והלוחמים.
  • לסייע בתיעוד שמות של מפקדים מהתקופות השונות. (ראו נספח מצורף)
  1. ספרו את סיפורכם האישי שתפו את החברים בחויה משמעותית שחויתם …. / ארוע משמעותי שאתם השתתפתם….. או כל נושא שחשוב לכם וחשוב שתשתפו אותנו
  2. הציעו הצעות לעיבוי האתר בנושאים נוספים.
  • זמתי את הקמת האתר ואני מנהלו באופן אישי, בהתנדבות מלאה מתוך "אמונה בצדקת הדרך…". זקוק ומצפה לשיתוף פעולה מכל אחד מכם. אני מאמין שלכל אחד מכם יש לפחות תמונה אחת שתרגש חברים רבים … לפחות סיפור אחד שיזכיר נשכחות … אז קדימה חברים , חפשו, אתרו, כתבו ושלחו אלי.
  • חברים שיש ברשותם תמונות / סרטונים מזירת ים סוף מתבקשים לפעול להעברת החומרים ( תמונות נוף של הזירה ובעיקר של לוחמי וספינות הפלגה) לכוכבי אזרן , לצורך הכנת מצגת / סרטון.

 

ניתן לתאם עם כוכבי אזרן את העברת החומר:

      1. טלפון נייד – 050-6212682
      2. במשרד – 08-8604387/96

כמענה לשאלה מדוע החלטתי להמציא שם לפלגה?

כיצד ומדוע הגעתי לשאלה האם צריך גם שם לפלגה 915?

לאחרונה עסקתי בהכנת מפגש חברתי, ערב הצדעה לחבר , קצין בכיר בחיל האויר , שסיים תפקיד בכיר ויצא לשליחות כנספח צה"ל בחו"ל.

במסגרת הכנת המצגת בסגנון "חיים שכאלה" , נדרשתי ללמוד את חיל האויר … בסיסים ובעיקר טייסות בהן שרת חברי. ואז גיליתי , שלכל טייסת אמנם יש מספר , די מוכר למרביתינו , אך יש גם שם לטייסת , שפרט לאנשי חיל אויר הוא אינו מוכר …

למדתי ש:

שטייסת 144 – היא טייסת עוף החול

שטייסת 101 – היא טייסת הקרב הראשונה

שטייסת 109 – היא טייסת העמק

שטייסת 140 – היא טייסת נשר הזהב

שטייסת 253 – היא טייסת מגיני הדרום

שטייסת 149 – היא טייסת התוכי המתנפץ

שטייסת 102 – היא טייסת הנמר המעופף

וכך בהתייחס לכל טייסות חיל האויר בעבר ובהווה ….

ומייד חשבתי … ולא לבדי …. ש פלגה 915 ראוי שתקרא: פלגת "אבירי המפרץ"

לאחר המפגש עם מפקד חיל הים , האלוף אליעזר מרום בלשכתו , שנערך בספטמבר 2010 ע"מ לצלם את ברכתו לכנס לוחמי פלגה 915 לדורותיהם שהפקתי ביום 7.10.10 (ניתן לצפות בה בכתבה המורחבת על הכנס) … בו פתח וקבע באופן פורמלי את שם פלגתנו … נסעתי מייד לצ'וחובויי (יצרן ) והזמנתי תשורות לכל הלוחמים לאחר שערכתי מגבית טלפונית וגייסתי תוך שעה …. סך של 12,000 מחבריי הנדיבים לצורך מימון תשורות שלא תכננתי (מדליונים …. ראו תמונה מטה )

ואכן הקמתי אתר לתפארת אותו תחזקתי במשך כארבע שנים …

לצערי, בנסיבות שאינן תלויות בי …. "נעלם" והתאדה ה"אתר"

מצ"ב תבנית האתר הישן , למי ששכח … או כלל לא ידע ….:

תמונה1

הקמת קבוצת "אבירי המפרץ" בפייסבוק

במטרה להמשיך במלאכת התיעוד אך באמצעים אחרים יזמתי את הקמת קבוצת לוחמי פלגה 915 – פלגת "אבירי המפרץ" בפייסבוק , לבקשת חלק מחברי הלוחמים, כאמצעי תקשורת נוסף ובמה נוספת לתקשורת חברים.

בבסיס היוזמה , הרצון והצורך להגיע אל חברים נוספים ששרתו בפלגה בשנים 1970 ועד לפינוי שארם בקיץ 1982. מעבר לכך, במה נוספת לתקשורת בין חברים … להעלאת זכרונות …והפלגה מתמשכת על גלי הנוסטלגיה.

אני מניח שעם הזמן נשכיל לנצל רשת חברתית זו לקידום נושאים נוספים , בהתאם לרצונות וצורכי החברים.

אז קדימה חברי היקרים,

  • הינכם מוזמנים להצטרף לקבוצת "אבירי המפרץ"

 

    • על מנת לאפשר מתן ביטוי לתקופות השונות ותיעוד מיטבי של תולדות הפלגה הינכם מוזמנים לסייע לי בתיעוד תולדות 915 , באמצעות:
  • סריקת תמונות מתקופת שרותכם בפלגה – להעלותם ולשלוח אלי עם פירוט שמות המפקדים והלוחמים.

 

    • ספרו את סיפורכם האישי – שתפו את החברים בחויה משמעותית שחויתם …. / אירוע משמעותי שבו השתתפתם….. או כל נושא שחשוב לכם וחשוב שתשתפו אותנו.

 

  • הציעו הצעות לעיבוי האתר בנושאים נוספים.

חברים שיש ברשותם תמונות / סרטונים מזירת ים סוף מוזמנים לפעול להעברת החומרים ( תמונות נוף של הזירה ובעיקר של לוחמי וספינות הפלגה) לכוכבי אזרן ,

בטלפון נייד – 050-6212682

במשרד – 08-8604387/96

במייל : viviaz@zahav.net.il

בברכה ובציפיה … ל"ים" של חברים חדשים

כוכבי אזרן

שקופית1

מאז "התאדה ונעלם" האתר פנו אלי אין ספור חברים , באופנים שונים, חלקם בתסכול וכאב … וחלקם בשאלות מה ניתן לעשות? התמיד בשאלות ולא הפסיק לדרבן אותי ולאתגר אותי בדרכו המנומסת … היה סא"ל (מיל.) דובי גיסר , שאף הציע להעמיד לרשותי את כל שנדרש ע"מ להקים אתר חדש …

החלטתי לעדכן את כל חבריי הלוחמים … "אבירי המפרץ" , בפוסט ששלחתי ביום לציון 5 שנים לכנס הגדול (6.10.2015) ובו פרטתי את הנסיבות ….

לדובי ולחבריי היקרים יוצאי פלגה 915.

לפני שנים רבות העניק לי ידיד יקר, אישור לפתוח ולנהל אתרי אינטרנט במסגרת פלטפורמה שנקראה "סקול פורטל".

לימים נקלע אותו ידידי למצוקות כלכליות ונאלץ להתקשר עם חברה אחרת (FBC).

חברה זו העניקה תמיכה ותשתית באיכות הולכת וקטנה …. עד שהחליטה "להרוג" את המערכת , שכללה אגב מספר רב של אתרים ובינהם אתר "אבירי המפרץ"

לאחרונה, לאור פנייתך ופניית חברים נוספים, פניתי למנכ"ל FBC , ובקשתי הצעת מחיר לתחזוקת האתר.

לטענתו , הפסיק לתחזק את המערכת ואין לו כל יכולת לשחזר נתונים …..

מכאן , רבבות שעות ההשקעה שלי ירדו לטמיון …. אני מתנחם בעובדה שהיתה שביעות רצון של ה"לקוחות"….

יתכן שנדרש לפתיחת אתר חדש ….. בעתיד ….

מפנה תשומת ליבכם לפלטפורמה קיימת ב FACEBOOK תחת הכותרת "אבירי המפרץ" , לשם יכול כל אחד מכם לצקת תוכן משלו.

היו ברוכים כולכם, חבריי היקרים.

כוכבי

ואכן כמו שנאמר: "כל דבר בעיתו" …

שמח להודיעכם היום , ערב פסח ה'תשע"ו 2016 על השקת האתר החדש שלנו תחת אותה כותרת, ועם אותו רציונל … ואותם הסיפורים וההרגלים …..

ניסיתי לשחזר את מרבית החומרים …. ולהוסיף רבים חדשים.

מצ"ב לינק לאתר: http://palga915.co.il/

מחבק את כולכם באהבה גדולה , ומאחל לכם ולבני משפחותיכם , בריאות טובה ושמחת חיים.

חג חרות שמח לכם ולבני משפחותיכם

כוכבי

You may also like...