מפקד במילואים מתייצב בדבור 866

ברוך זונטג קבל חנינה לעונשו, שוחרר מהכלא וטס לארה"ב. דבור 866 נותר ללא מפקד. בעת הצורך יצא איתנו לים מפקד הסיירת סגן אהוד שמאי (יוטי), שהיה בעבר מפקד דבור 866 ואגב בזכות קשריו של עוזי וביטון איתו , "נמשכתי" לסיירת ראס סודר עת הגעתי לפלגה 915.

את השגרה בחוף נהלתי אני כסגן מפקד. העדר מפקד קבוע אפשר לי גם לנהל את הספינה בים … הרבה יותר מחבריי האחרים למחזור החובלים בספינות אחרות בפלגה. כך שהייתי בהמשך מהראשונים שנבחנו לפיקוד על דבור.

נדמה לי שהיה זה יום שישי,או אחד מערבי חגי תשרי ,  מסיימים מסדר נקיון … ומתיישבים ל"קופי טיים" ופלוורה ב"מס". לפתע יורדות רגליים לא מוכרות ובהמשך מציצות פנים לא מוכרות , בחור מבוגר מאיתנו, עם מבט די רציני … ואומר משהו בסגנון …"אני המפקד החדש שלכם, ושמי אלי בדש "

אנחנו מפנים מקום, מזמינים אותו להצטרף לשולחן ומייד מכינים לו לבקשתו , קפה שחור חזק ללא סוכר … הוא מתיישב, מניח בצד את שתי חוברות ה"פנטהאוס" המקופלות שהביא עימו, מתיישב בנינוחות, מבצע סריקת פנים ושואל מי הסגן?

אני מביט בו בחיוך ואומר , "זה אני ושמי כוכבי אזרן" ….

מי הצלף של הספינה? הוא שואל…

יש לנו לוחמים שמאיישים את התותחים והמקלעים בעמדות קרב , והם טובים ומאומנים … אני עונה

מי המנווריסט של הספינה? הוא שואל ….

בעמדות התקשרות הציפ' ביטון מחזיק הגה ומבצע את הוראות המפקדים … אני עונה

טרם שאלתו הבאה … אני מרשה לעצמי לומר לו: "…תראה בדש , אני מציע שבהזדמנות הבאה שנצא לים , נתרגל עמדות קרב, תתרשם מהביצועים מהארגון והביצועים, ואם תחליט לשנות , אז אין בעיה … אתה המפקד…"

וכך עברנו משיח מקצועי … לעמדות "פלוורה" …

בדש קיבל את הקפה, הדליק סיגריה , והתחיל לספר לנו על מורשת הדבורים בחיל הים ….

התברר לנו שבדש אינו בוגר קורס חובלים ….

בדש הינו בוגר שייטת 5 , יחידת הסט"רים, ובהמשך היה סקיפר של ברטרם , הוכיח רמה מקצועית גבוה בתפקידו. אי שם בתחילת 1970 , התכונן חיל הים לקלוט את כלי השייט החדשים שנרכשו בארה"ב, דבורים. מאחר ולא היו מספיק קצינים לאייש התפקידים, החליט מי שהיה אז מב"ס אשדוד,  אל"ם מיכאל ברקאי (יומי), לקחת מפקדים שאינם קצינים, לשלוח אותם לבה"ד 1 , ולהפוך אותם למפקדי כלי השייט.

כך , אלי בדש ועוד שניים מחבריו הוסמכו להיות מפקדי דבורים ללא קורס חובלים.

השרות עם בדש היה מרתק …

מהר מאוד הדבקנו לו את הכינוי ה"עטלף" … מדוע? כי במרבית שעות היום היה ישן … ומתעורר לו רק לעת ערב, שותה קפה שחור … ולא הולך לישון אלא לקראת הזריחה … לו זו בלבד שאינו הולך לישון … מחזיק את מרביתנו בעמדות "פלוורה"  …

בהמשך,  היו לו התנסןיות נוספות עם ספינות אחרות … בעת המפגשים עם כלי שייט של הצי המצרי …על אלה בסיפור הבא ….

 

 

 

You may also like...